• Informations- modellering

    Ta greppet om begreppen, det värdefulla materialet som förädlas i företagets processer. Läs mer
  • Processeffektivitet

    Att effektivisera administrativa processer. Läs mer
  • Telematik i fordonsindustrin

    Ett sätt att hjälpa OEM-tillverkare inom fordonsindustring att växa inom tjänstesektorn utan att försämra kärnverksamheten. Läs mer
  • Strategic Analytics

    Varför behövs tjänsten och vem riktar den sig till? Strategic Analytics erbjuder management-tjänster helt inriktade på att hjälpa organisationer bygga upp en stark egen analytisk förmåga. Vi hjälper här våra kunder att hantera de delar av övergripande affärsmål och strategi som har stark koppling till den analytiska förmågan. Vår styrka är att vi har basen i en djup expertis inom analytics som vi kopplar med strategisk expertis. Det ger våra managementkonsulttjänster inom analytics en stark verklighetsförankring ned till detaljerade aktiviteter i en roadmap. I … Läs mer
  • BI och DW strategi

    Finansinspektionen ställde högre krav på rapporterna än vad försäkringsbolagets system kunde generera. Ferrologics analys resulterade i en rapport med en rad åtgärdsförslag som nu ska implementeras. Läs mer
  • On/Off-boarding av personal

    Då personal tillkommer eller faller bort i organisationen finns det mycket produktivitetstid att spara på att effektivisera processen för att anställa och avveckla personal. Men det kan också vara en avgörande säkerhetsfråga. Läs mer
  • Enterprise mobilitet

    Moderna företag förväntas finnas tillgängliga i mobila enheter. Men vilken infrastrukturlösning och strategi ska man välja? Ferrologic har hjälpt marknadsledande bolag med detta. Läs mer
  • Produkter och mjuka tjänster

    Med telematik kan fordons- och maskintillverkare öka eftermarknaden och erbjuda fordonsspecifika kringtjänster. Dessa baseras på fordonets faktiska användning och förbrukning. Ferrologic kan tekniken. Läs mer
  • Maskincentrerade tjänster

    Telematikkomponenter i fordon och maskiner kan ge faktiska data kring fordonets förbrukning, positionering och last. Med denna information kan företaget idag erbjuda fordonsunika kringtjänster till fordonet. Läs mer
  • On/Off boarding lösning

    En av de största telekomoperatörerna i Sverige har relativt hög personalomsättning. Företaget ville minimera ledtider för åtkomst till system, utrustning och andra resurser då personal tillkommer eller lämnar företaget. Läs mer
  • Gemensam Kundinformation

    Vi hjälpte en ledande svensk mediekoncern att skapa en samordnad kundbild och en effektivare process för annonsförsäljning med minskade kostnader som fäljd. Ett mål var att förbättra uppföljningen och datakvaliteten. Läs mer