• Informations- modellering

    Ta greppet om begreppen, det värdefulla materialet som förädlas i företagets processer. Läs mer
  • Processeffektivitet

    Att effektivisera administrativa processer. Läs mer
  • Telematik i fordonsindustrin

    Ett sätt att hjälpa OEM-tillverkare inom fordonsindustring att växa inom tjänstesektorn utan att försämra kärnverksamheten. Läs mer
  • Återanvänd kunskap

    En stor fordonstillverkare hade utmaningen att kunskapen fanns hos enstaka medarbetare, vilket ledde till stora förseningar då dessa ofta var de mest upptagna. Att få tillgång till deras kunskap och boka in dem på möten kunde ta flera veckor. Läs mer
  • Att bygga och få nytta av EA

    Varför behövs tjänsten och vem riktar den sig till? ”Att bygga och få nytta av EA” handlar om att stötta verksamhet och IT under samarbetet om att bygga en väl fungerande företagsarkitektur. Vi har flera arkitekturperspektiv i vårt tjänsteupplägg: Affärsarkitektur – BMC Verksamhetsarkitektur – Astrakan Informationsarkitektur – Direkt, DW, BI Teknisk arkitektur – ToGAF Systemarkitektur – RUP Driftsarkitektur – ITIL Projekt och förvaltning Vad åstadkommer vi och vad är våra fokusområden? Ferrologics metod bygger på att ha ett gemensamt verktyg … Läs mer
  • Enterprise Design

    Enterprise Design omfattar både verksamheten och IT. Verksamhetens affärsprocesser och informationsbehov utgår grunden för en verksamhetsdriven kravställning. IT förstår vart verksamheten är på väg och kan skapa resurser för att effektivt kunna möta verksamhetens behov. Läs mer
  • Ta greppet om begreppen

    Talar ni samma språk inom organisationen eller har ni olika definitioner av exempelvis kund, produkt eller tjänst? Då är det bäddat för felaktiga beslutsunderlag eller tidsödande förvirring inom organisationen. Läs mer
  • Produkter och mjuka tjänster

    Med telematik kan fordons- och maskintillverkare öka eftermarknaden och erbjuda fordonsspecifika kringtjänster. Dessa baseras på fordonets faktiska användning och förbrukning. Ferrologic kan tekniken. Läs mer
  • Informationsstyrning

    En telekomoperatör med verksamhet i många länder hade lokala CRM-system och begreppsdefinitioner i varje land. Vi hjälpte företaget att skapa gemensamma definitioner före implementationen av ett nytt system. Läs mer
  • Maskincentrerade tjänster

    Telematikkomponenter i fordon och maskiner kan ge faktiska data kring fordonets förbrukning, positionering och last. Med denna information kan företaget idag erbjuda fordonsunika kringtjänster till fordonet. Läs mer